Home

Selasa, 12 April 2011

N 6 Tupong | Rakayt dudi, Daud dolok !



Rumah YB Daud di sebelah kiri dikesan garisan bulat putih

Penduduk di Matang dan Petra Jaya di kawasan Barat Kuching, berjumlah kira-kira 200,000 masuk ke Bandaraya untuk berurusan melalui Bulatan Datuk Kipali dan Jambatan Satok, yang masih tegap tidak saperti Jambatan Pending. Penduduk dari Kuching Timur juga melalui kawasan sama selain ada pilihan dengan Jambatan di Bintawa. Pelan untuk membuat jejambat untuk mengalirkan lalulintas sudah ada satu dekad yang lalu kalau tidak lebih lama.

Tiap hari penduduk Kuching yang terlibat, makan hati berulam jantung, selain daripada seksa orang yang ada gastrik, ibu-ibu mengandung, anak-anak dan warga emas oleh kerana kesesakan lalulintas di Jalan Satok dan Jalan Tunku Abdul Rahman dan seluruh kejiranan terbabit. Pelan pembangunan itu tak boleh buat sebab Daud terpaksa roboh rumah dan pindah! Dia kata tak boleh!

Penyelesainnyya mudah ... robohkan rumah Daud Abdul Rahman dan binakan jejambat semoga rakyat Kuching Timur sejahtera dan bahagia. Ini akan bermakna filsafah MENDAHULUKAN DAN MENGUTAMAKAN RAKYAT! Ini tidak! Daud dulu ...!

Bila pengundi Tupong nak bertindak denda Daud ...?!

Lebih baik lagi ... jangan undi dia! Angkuh! Penyamun! Tak bertimbang rasa!


View Larger Map
Wilayah Jajahan rumah Daud Abdul Rahman



0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...