Home

Isnin, 2 Mei 2011

Krisis Politik | Adakah ia sumpahan?


Aspan Alias menulis dan menganginkan kebimbangannya tentang konflik jiwa orang Melayu. Jika dulu, apa yang mereka buat semuanya betul dan diredhai setiap kepala terhitung orang Melayu, sekarang dah tidak. Mencuri dan rasuah tak boleh diterima lagi:

"...Melakukan rasuah tidak menjadi isu besar, tetapi mengkritik UMNO itu dosa besar. Berkata benar itu salah tetapi meminda hukum agama mengikut kemahuan kita tidak salah. Mengaibkan orang lain tidak salah tetapi pihak untuk menutup keaibannya itu salah. Semuanya diambil dari sudut yang terbalik. Sedangkan Tuhan sendiri sentiasa menutup keaiban umatnya, kita pula yang melakukan perkara yang bertentangan denganNya. Kita tidak takut mengaibkan orang lain serta berbangga pula bila mangaibkan diri sendiri. ..." - Aspan Alias

Agaknya semua dah tak kena dengan UMNO ataupun pemimpin-pemimpin PBB. Dulu mereka bersih, berkilat, murni dan suci. Sekarang orang dah sedar tetapi mereka masih tidak. Perbuatan fitnah video sex ke atas lawan seolah-olah mereka merayu, meminta dan mendesak mereka bukan hodoh macam 'orang minyak'tetapi bersih dan baik-baik belaka. Tapi semua ini sekarang sudah tak laku lagi.

Ahli-ahli politik ini seakan-akan melalui krisis 'sumpah orang minyak'! Macam mana tokoh-tokoh mereka sekarang jadi sehodoh macam 'orang minyak' manakala dulu putih dan bersih?



Kesan daripada masaalah ini banyak - dari segi ekonomi, sosial malah agama pun terbabit. Kita tidak dapat sejahtera dan mewah, jika pemimpin-pemimpin negara 'sakit' ! Kita perlu perbaiki keadaan, berubah, berislah.



Jaringan maklumat:


0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...