Home

Isnin, 3 Disember 2012

"1Malaysia" | Kekerasan, Kerakusan & Penipuan





Ada orang pernah mengata hidup satu mimpi, khayalan dan kerana itu dunia akan khiamat tak lama lagi konon, kerana manusia derhaka kepada Tuhan. Satu hari nanti "dunia" akan kiamat. Tapi jangan bimbang, ianya tak akan berlaku dalam hidup kamu atau 10 generasi akan datang

Itu satu anggapan atau "persepsi". Kuasa mengenal atau "to perceive" ada dengan semua orang. Tetapi untuk mengenal, mengetahui, menyedari bergantung kepada makluman sedia ada dan sikap dan upaya. Dengan Internet dan Dunia Maya lebih banyak lagi makluman yang membanjiri minda semua. Tapi hanya sedikit saja yang bermakna bagi tujuan peribadi kita untuk membuat sesuatu keputusan.

Dengan berasas makluman dan fakta tertentu kita memutus sesuatu perkara dan membawa makna kepada hidup kita.

Selain Internet, yang tidak semua orang Malaysia boleh ikuti,cara dan kaedah tradisyunal atau biasa ada - suratkhabar, TV dan Radio. Tapi apakah kita bebas untuk mengetahui kesemuanya perkara yang perlu untuk membuat keputusan dalam hidup.

Sila ikuti ceramah Mat Sabu, satu petikan daripada ceramah yang penuh dan asalnya terlalu panjang untuk disiarkan di sini. Ceramah ini berlaku di Lembah Pantai kira-kira 8 bulan lalu.





Jaringan maklumat:

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...